<< Click to Display Table of Contents >> Editace objednávky/nabídky |
![]() ![]() ![]() |
Systém Goran má obdobné uživatelské rozhraní pro editaci nabídek a objednávek, vystavených i přijatých.
V hlavičce
• | Pro položku Naše číslo můžete využít číselné řady, pro nabídky i objednávky, vystavené i přijaté lze definovat samostatné i společné číselné řady. Volitelně lze upozorňovat na duplicitní číslo (ve výchozím nastavení zapnuto), stejně tak duplicita u Čísla protistrany. |
• | Položka Protistrana je ovládací prvek Výběr subjektu, |
Na záložce Platby se eviduje finanční stránka objednávky/nabídky. Lze tu vytvořit jedinou platbu pro celou objednávku/nabídku, nebo definovat platební harmonogram několika plateb.
DŮLEŽITÉ |
Každá objednávka, pokud není rozpracována, by měla mít alespoň jednu platbu. Pokud přesné platby předem neznáte, uveďte alespoň předběžný plán plateb, aby mohla objednávka vstupovat do dalších výstupů a evidencí. |
Pokud vytváříte nabídku/objednávku z Rozpočtu nákladů, jsou sloupce Projekt a Fáze tabulky plateb uzamčeny (nastaveny na údaje z Rozpočtu nákladů) a navíc můžete využít Rychlé přidání plateb
• | V pravém horním rohu je celková částka, která se rozpouští na procenta (částka je předvyplněna Předběžným nákladem kalkulační položky z Rozpočtu nákladů), |
• | Zadáním procentních podílů celkovou částku rozpouštíte na jednotlivé platby. |
• | V případě potřeby můžete editovat i konkrétní částky - z absolutních hodnot částek jsou následně vytvořeny platby. |
• | Datum a Popis jsou povinné položky každé platby. |
• | Tlačítkem Přidej platby přidáte připravené platby do objednávky/nabídky. |
Poznámka: Vazba mezi nabídkou/objednávkou a položkou kalkulace v Rozpočtu nákladů je založena existenci alespoň jedné platby na nabídce/objednávce. Pokud vytvoříte nabídku/objednávku bez plateb, do Rozpočtu nákladů se Vám nepropojí a taková nabídka/objednávka není korektním záznamem - doporučujeme Vám ji smazat.
Ve výchozím nastavení jsou z plateb vystavených objednávek automaticky vytvářeny a aktualizovány plánované výdajové platby v plánu projektu a z plateb přijatých objednávek plánované příjmové platby. Pokud chcete toto automatické zakládání a synchronizaci plateb vypnout, obraťte se na nás.
Na záložce Harmonogram můžete evidovat harmonogram nabídky/objednávky. V tuto chvíli se tento harmonogram pouze eviduje a případně tiskne do tiskové podoby nabídky/objednávky.
Pokud budete chtít tyto harmonogramy synchronizovat či propojit s Harmonogramy projektů v Plánu projektu, obraťte se na nás.
Na záložce Soubory můžete u nabídky/ objednávky evidovat libovolné množství souborů. U přijatých nabídek/objednávek se může jednat o nascanovaný originál, v případě vystavených nabídek/objednávek lze soubory využít pro přílohy (včetně možnosti vypsání seznamu příloh do tiskové podoby nabídky/objednávky).
Vystavené objednávky lze tisknout. Aby bylo možné objednávku vytisknout, musí mít evidovánu alespoň jednu platbu na záložce Platby.
Tiskový výstup je tiskovou sestavou ve formátu HTML speciálně odladěnou a přizpůsobenou pro tisk. Více viz Často kladené otázky - Tisk. Tiskovou podobu objednávky lze vytvořit každému zákazníkovi na míru, obraťte se na nás.